Intervju: Lea Benedejčič

Lea Benedejčič je uspešna menedžerka s številnimi mednarodnimi izkušnjami na področju logistike, informacijske tehnologije in telekomunikacij. Od lanskega novembra kot direktorica uspešno vodi jeseniško družbo mimovrste=), ki velja za eno izmed uspešnejših v Sloveniji. Svojo poslovno pot je začela graditi pri podjetju DHL International, kjer je vodila raznovrstne projekte v podružnicah po JV Evropi. Leta 1999 je sledil premik k Si.mobilu, nato še k podjetjem Stelkom, Telekom Slovenije in mimovrste=). K slednjemu je pristopila kot pomočnica direktorja leta 2011. Letošnje leto je na konferenci Odličnost managerk za svoje uspešno delo prejela priznanje Artemida, ki spodbuja ženske k menedžerskim izzivom v gospodarstvu in javni upravi v Sloveniji. Lea danes kot članica številnih društev in mentorica v programu CEED velikokrat prenaša svoje znanje in izkušnje mladim podjetnikom.

LeaBenedejcic

Vprašanja:

1. Zasledili smo, da je vaše šolanje potekalo v tujini. Lahko na kratko opišete izobraževalno pot in kako vam je le-ta pomagala pri začetkih kariere?
Rasla sem v mednarodnem okolju, splet okoliščin pa me je pripeljal do študija v Združenih državah Amerike, kjer sem se navdušila nad ekonomijo. Po zaključenem študiju in enoletnem delu v Bostonu sem izobraževanje nadaljevala še z MBA študijem. Ko pa si enkrat tako globoko v poslovnem okolju, te to posrka vase in stvari se začno hitro odvijati. Izkušnje iz mednarodnega okolja so mi pri karieri seveda zelo koristile, tudi moje prve zaposlitve so bile v mednarodnih podjetjih.

2. Katera lastnost oziroma osebna karakteristika se vam zdi najpomemnejša pri grajenju uspešne poslovne poti?
Zelo pomembna se mi zdita vztrajnost in osredotočenost na cilj. Pa seveda timsko delo, posluh za nasvete in ideje sodelavcev. Prav tako se mi zdi zelo pomembno, da si pri grajenju poslovne poti upaš narediti kaj drugače, sprejeti izzive. Biti moraš pogumen.

3. Za katero mednarodno izkušnjo bi lahko rekli, da ste iz nje potegnili največ in zakaj?
Vse izkušnje so zelo dragocene. Včasih se na videz nepomemben dogodek izkaže kot najdragocenejša izkušnja. Oblikujejo te tako dogodki v študijskih letih kot kasnejši izzivi v poslovni karieri. Velik vpliv imajo seveda tudi ljudje, ki jih srečuješ in s katerimi delaš. V moji bližini so bili vedno dobri mentorji in njihovi nasveti so zagotovo močno vplivali na moje delo. Poleg zanimivih ljudi pa delo v mednarodnem okolju posamezniku nudi tudi veliko širine, naučiš se razmišljati izven okvirjev, postaneš prilagodljiv in bolj odprt za novosti.

4. Kaj vam osebno pomeni priznanje Artemida? Se vam zdi pomembno, da se ustvarjajo dogodki kot je konferenca Odličnost managerk?
Združenje managerk me je s priznanjem uvrstilo v zelo dobro družbo uspešnih direktoric. Seveda sem zelo počaščena. Zdi se mi prav, da tudi ženske dobimo priložnost, da pokažemo svoje dosežke, ki jih ni malo. Konferenca Odličnost managerk pa je tudi dobra priložnost za izmenjavo izkušenj in dobrih praks med managerkami.

5. Kmalu bo dve leti, odkar ste postali nova direktorica spletne trgovine mimovrste=). Katere so glavne spremembe, ki so se zgodile, in kakšni so plani za leto 2015?
Vodenje največje in najuspešnejše spletne trgovine v Sloveniji mi je v veselje in velik izziv. Podjetje je stabilno in trdno in ima odlično ekipo, tako da verjamem, da nam bo uspelo realizirati cilje, ki so še pred nami. Letos smo že realizirali nekaj večjih projektov, ki so za naše podjetje pomenili kar korenite spremembe v načinu dela – uvedli smo nove prodajne programe, prenovili spletno trgovino, preselili smo se v večje skladišče in optimizirali logistične procese.
Kot vest, je spletna trgovina zelo dinamičen posel. Brez konstantnega prilagajanja, izboljšav, logističnih novosti in inovativnih prijemov začneš hitro stagnirati, kar pa se nam pri mimovrste=) nikoli ni zgodilo. Tako imamo tudi ambiciozne načrte za naprej, med drugim lansiranje uporabniku prijazne mobilne aplikacije, nadaljnjo širitev naše ponudbe, novosti s področja logistike … Še vedno pa je v planu tudi širitev na tuje trge.

6. Kaj točno bomo lahko slišali na vašem predavanju 20. novembra?
mimovrste=) se je v 12. letih iz specializiranega IT trgovca transformirala v sodobno spletno nakupovalno središče, ki tekmuje s konkurenco v širšem mednarodnem okolju. V svojem predavanju bom predstavila nekatere spremembe, ki so bile nujno potrebne, da je podjetje mimovrste=) ostalo na vrhu spletne prodaje v Sloveniji in da se bo v skladu s trendi in napovedi trga lahko razvijalo še naprej. Seveda pa te spremembe prinašajo nove izzive. Tudi o tem bo nekaj govora.

7. Kakšen menite, da bo učinek Spletnega trgovca leta za slovenski trg?
Projekt spletni trgovec leta je vsekakor pomemben za akterje slovenske spletne prodaje, saj nam pokaže stanje na domačem trgu in nakaže polja za spremembe in izboljšave.