Intervju: Janja Šemenc

Janja Šemenc je strastna grafična oblikovalka in kreativka po duši. Svojega vsakdana si ne zna predstavljati brez grafičnega izražanja, ustvarjanja in spletnega marketinga. Je ustanoviteljica in direktorica podjetja Grativa. Vse od novembra 2013 Grativa deluje ekskluzivno za potrebe podjetja Ujeda d.o.o. Janja je kot vodja podjetja Ujeda d.o.o. zadolžena za koordinacijo, globalni marketing in vizualno komuniciranje vseh projektov (Spletne parfumerije Spleticna.si in prihajajoče hrvaške različice spletne parfumerije Lijepa.hr).

janja-semenc-slika

Vprašanja:

1. Kdaj in zakaj ste se začeli ukvarjati z grafičnim oblikovanjem? Kot smo zasledili, ste osnovno znanje pridobili na Kreativni šoli zavoda Studio 2050.
Pravzaprav sem se z grafičnim oblikovanjem in kreativo pričela ukvarjati že v študentskih letih povsem ljubiteljsko. Kasneje je bila želja po ustvarjanju, kreativi in tudi spletnem marketingu vse večja, zato sem se odločila v tej smeri nadaljevati karierno pot. Osnovno znanje sem pridobila na omenjeni šoli, kasneje pa skozi leta učenja in lastne iniciative dosegla, da sem odprla lastno podjetje in pričela ekskluzivno sodelovanje z uspešno blagovno znamko, kot je Spleticna.si. Ljubezen do online sveta in kreative je globoko zakoreninjena v mojem vsakdanjiku.

2. Ste imeli željo po lastnem podjetju že pred tem ali se je le-ta porodila med samim izobraževanjem?
Želja po lastnem podjetju se je pravzaprav razvila med samim izobraževanjem ter takratnim sodelovanjem s podjetjem Menea d.o.o., kjer sem bila redna sodelavka uredništva. Intenzivno vsakodnevno delo je obrodilo sadove in danes je moj hobi hkrati tudi karierna pot.

3. V podjetju Grativa imate že kar nekaj dobrih referenc, s katerimi se lahko pohvalite. Eden izmed bolj svežih projektov je sodelovanje pri prenovi spletne strani spletična.si, kajne? Nam lahko na kratko poveste, kakšno vizijo ste si v podjetju Ujeda d.o.o. zastavili na začetku prenove in kaj je bil glavni razlog, da ste se te sploh lotili?
Z mojim podjetjem sem ustvarila že kar nekaj uspešnih projektov predvsem na področju grafičnega oblikovanja, pisanja različnih člankov ter urednikovanja. Sodelovanje s podjetjem Ujeda d.o.o. se je pričelo ravno v začetku same prenove spletne trgovine. Postavitev prenovljene spletne trgovine je delal zunanji izvajalec, medtem ko sem bila jaz idejni vodja in koordinator za celotno novo podobo. Naša vizija je bila predvsem bolj ‘čista’ in moderna spletna stran, ki je prilagojena za vse ekrane. Zavedamo se, da je prilagodljivost nujno potrebna in da je sama spletna prodaja postala izjemno mobilna – tako v pravem, kot tudi prenesenem pomenu besede. Že dobro prepoznavni blagovni znamki Spleticna.si pa smo z novo podobo dali piko na i.

4. Pri prenovi ste mislili tudi na visok odstotek uporabe mobilnih telefonov med potrošniki in spletno stran priredili tudi za to. Se vam zdi, da se bo zaradi dostopnosti spletne strani na mobilnikih prodaja povečala? V kolikšnem času menite, da bodo vidne spremembe?
Vsekakor je bil naš največji in glavni cilj prenove ravno približanje spletne parfumerije Spleticna.si potrebam potrošnikov. Spremljanje globalnega marketinga in svetovnih trendov spletnega nakupovanja nam je dalo vedeti, da moramo tudi mi v korak s časom. Prepričani smo (saj na to trenutno nakazujejo tudi začetne statistike), da se bo zaradi dostopnosti naše spletne parfumerije na mobilnikih povečala tudi prodaja preko mobilnikov. Ljudje imajo vse manj časa, zato je nakupovanje preko mobilnika vse bolj pogosto. Vsaka prenova spletne strani za bolj natančne rezultate zahteva določen čas, zato je tudi pri nas temu tako. Smo pa izjemno zadovoljni s prvimi statističnimi rezultati in odzivi ljudi.

5. V spletični.si se ukvarjate tudi z marketingom in prodajo. Koliko časa in truda vlagate v oglaševanje in kje vas lahko obstoječi in novi potrošniki zasledijo, najdejo?
Prodaja in marketing je nekakšna ‘gonilna sila’ naše spletne parfumerije. V ta namen je vloženega zelo veliko truda. Neprestano se trudimo iskati nove možnosti na področju marketinga, venomer izboljšujemo že uvedene prodajne prijeme, … Potenciala je izjemno veliko in s tem tudi povezanega dela. Za kar najboljši nastop na trgu vlagamo vso znanje prav vsi sodelujoči v zgodbi Spletične. Potrošniki nas lahko spremljajo tako na vseh socialnih medijih, v e-novičkah, na blogih ter tudi na raznih ponudbah preko partnerjev, s katerimi sodelujemo.

6. Vaše predavanje na letošnjem dogodku spletne prodaje bo … ?
Moje predavanje na dogodku Spletni trgovec leta bo temeljilo predvsem na prenovi spletne parfumerije Spleticna.si iz navadne spletne strani v odzivno (responsive). Velik poudarek bom dala mobilni prodaji ter izgledu spletne parfumerije Spleticna.si na mobilnikih. Na praktičnih primerih bom razložila celoten proces prenove ter prednosti in težave, s katerimi smo se soočali. Zagotovo bodo tukaj dobili odgovor vsi tisti, ki so v fazi odločanja za tako pomemben korak, kot je prenova spletne trgovine na responsive način.

7. Kakšen menite, da bo učinek Spletnega trgovca leta za slovenski trg?
Spletni trgovec leta vsako leto na nek način izboljšuje slovenski trg spletne prodaje. Vse več spletnih trgovcev se namreč ravno zaradi projekta Spletni trgovec leta zaveda, da je približanje spletne prodaje potrošnikom na najboljši možni način še kako pomembno dejanje za uspeh na trgu. Zatorej lahko brez težav trdim, da so pozitivni učinki že vidni in vsekakor bodo tudi v prihodnosti.