Intervju: Marin Vladović

Marin Vladović je direktor spletnega trgovskega centra, kjer se na enem mestu srečujeta ponudba in povpraševanje. Sam pravi, da spletni portal Ceneje.si kupcem prihrani čas, denar in živce ter po drugi strani trgovcem neprestano prinaša nove stranke. Poleg uspešnega vodenja podjetja ga v življenju neizmerno veseli šport. Je učitelj in inštruktor visoko intenzivnih vadb, rad se tudi potaplja in preizkuša nove joga položaje. K celotnemu pristopu dobrega poslovanja namreč štejejo tudi pomembnost spanja, športne aktivnosti in družinskega življenja.

Marin-Vladovic

Vprašanja:

1. Glede na to, da vas v življenju veseli več različnih stvari, nas zanima, kako jih uspešno usklajujete in vsem namenite ravno pravšnjo količino svojega časa?
Iskreno povedano, gre za neprestano iskanje ravnovesja, ampak to jemljem kot nekaj, kar je esenca življenja, ne zgolj poslovne uspešnosti. Moje gonilo je ravno ta »navdušenost« in energija, ki izhajata iz želje po dosežkih, pa naj bo to v športu, družini ali poslovno.

Če posameznik nima ciljev (pa naj bo cilj tudi sama pot), je to izredno destruktivno in pripelje do nekega letargičnega stanja. Imam navado, da si zastavim cilj, pa naj bo še tako majhen in na prvi pogled nepomemben. Nato si v mislih odigram različne scenarije. Lahko je to lansiranje novega produkta, ki zahteva reorganizacijo trenutnega dela, iskanje novih sredstev, načinov itd., ali pa načrt, kako posaditi drevo granatnega jabolka na vrt.

Seveda smo bili vsi v fazi, ko »se nam nekaj ne da«, vendar je razlika, če je to načrtovano in se s tem odpočijemo od drugih zadev ter tako »naslednji 2 uri se mi ne da nič početi« postane cilj. Medtem pa nedefiniran »se mi ne da …« lahko predstavlja vzorec, ki se spremeni v navado, kar pa preraste v karakter.
Takšnemu vedenju in karakterju se lahko izgone vsak, ne glede na svoje okolje. Sam sem začel s tem, da sem izklopil televizijo. In ker sem že ravno omenil televizijo, veste zakaj ni Ferrarijevih reklam na TV? Ker taka ciljna publika ne gleda TV.

2. Katere so tri najpomembnejše lastnosti direktorja?
Iskrenost-srčnost-dobronamernost (te tri štejem v eno), samo-disciplina in motiviranost.

3. Nam lahko na kratko poveste, kako se je porodila ideja o organizaciji Spletnega trgovca leta?
Ugotovili smo, da na trgu primanjkuje potrditve dobrih praks, hkrati pa, da obstajajo »slabše« prakse, ker posamezni trgovci/podjetniki nimajo ne časa ne resursov, da bi izboljšali vse elemente svojega poslovanja. Spletno poslovanje se je v teh 4 letih spremenilo in ni več trgovca, ki si lahko privošči postaviti prisotnost in aktivnost na spletu na stranski tir.

4. Zakaj bo letošnji STL še boljši kot lanski?
Tako kot lansko leto se bomo letos še bolj aktivno pogovarjali ter predstavili več konkretnih lokalnih primerov. S takimi se lahko najbolje poistovetijo tudi naši trgovci ter v njih vidijo možnost za lastno napredovanje. Prav tako se bomo dotaknili prodaje preko mobilnih naprav, kar je zagotovo »next big thing«.

5. Kakšen menite, da bo učinek letošnjega Spletnega trgovca leta za slovenski trg?
Letos imamo prijavljenih preko 100 trgovcev, kar je enkrat več kakor lansko leto. To pomeni, da so trgovci prepoznali vsebinsko vrednost samega dogodka, analiz, ki jim pomagajo izboljšati spletno prisotnost, ter nenazadnje tudi potrdila – značke, ki kupcem potrjuje, da gre za zanesljivega trgovca. Ravno slednje je to, za kar menim, da bo imelo vedno večjo težo in bo pomagalo trgovcem akvizirati nove kupce. Varnost pri nakupu je ključen faktor izbire.

6. Kaj pričakujete od spletnega trga v regiji v prihodnosti?
V začetku 2015 bomo izvedli tudi prvi dogodek na Hrvaškem. Z bivšimi državami nas vsekakor povezuje neka zgodovina, zato so to prvi trgi, na katere smo se obrnili. Hkrati so te trgi v primerjavi z zahodnimi slabše razviti in ravno tukaj vidimo potencial in možnost, da pustimo sled.