Ličila.si najbolj priljubljena trgovina med kupci!

V kategoriji »Glas ljudstva« je zmagala spletna trgovina Ličila.si.

Spletna trgovina Ličila.si poleg dekorativne kozmetike ponuja še marsikaj, kot pove že njihov slogan – naravno negovalno kozmetiko, izdelke za nego in urejanje nohtov, pripomočke za ličenje in ostale lepotne pripomočke. Pohvalijo se lahko tudi z največjo Facebook stranjo v Sloveniji ter številnimi zabavnimi in uporabnimi vsebinami na spletni strani.

licila-spletna-stran

 

1.      Kdaj ste ustanovili spletno trgovino? Zakaj ste se odločili prav za poslovanje na spletu?
Uradni launch je bil 1. aprila 2010, približno 14 dni prej pa smo postavili squeeze pre-launch page, kjer smo zbrali pred samim začetkom kakšnih 1.500 mejlov. Zakaj splet? Preprosto ljubezen do tega kanala s strani obeh. Pred Ličila.si sva imela že nekaj projektov, kjer smo pomagali drugim na tem kanalu. Rezultati so bili, vendar se za naročnika nikoli ne da razviti tako celovite e-commerce zgodbe, kot jo lahko sam. Zato sva se odločila, da greva na svoje.

2.      Kje vidite prednosti spletne trgovine pred fizično trgovino?
Hmm, odvisno, kako široko gledava. Načeloma je največja prednost transcendentalnost. Internet ne pozna meja. No, vsaj v teoriji. Zato lahko, seveda v paru z odlično logistiko in dovolj kapitala, narediš business na globalni skali. In verjetno s precej manjšimi stroški in mukami kot pri fizični trgovini. Na marketinškem nivoju pa je seveda čista magija, ko lahko odpreš Google Analytics in ti e-commerce tracking do centa natančno pove, kaj deluje in kaj ne. Spet, ponekod bolj teoretično … pri nas pa tudi praktično se lahko tem mokrim direktno-marketinškim sanjam zelo zelo približaš.

3.      Kateri so največji izzivi, s katerimi se soočajo spletne trgovine?
Različni nivoji, različni izzivi. Sprva, ko začenjaš – sploh, če začenjaš tako študentsko-nedolžno-naivno, kot sva midva – se seveda ukvarjaš s top-line rezultati: kako čim več ljudem prodati čim več? Potem ko malce zrasteš, se začneš od top-line-a vse bolj premikati v bottom-line: kdo bo financiral vso to zalogo in rast? Na koncu, ko začneš razmišljati o tujini in morda od študentske naivnosti počasi prestopaš v neka strateška razmišljanja, pa vidiš, da velja v “klasičnem e-comm retailu” ena dobra enačba … E-commerce = logistika. To, kar počne Amazon, je še dodaten dokaz. Izziv je torej, kako narediti čim bolj defendable business z obzirom, da je konkurenca vsak dan bolj in bolj globalna. Ironično – ravno na tem kanalu, ki to sploh povzroča, torej na internetu. :)

4.      Ali se spletni potrošniki razlikujejo od tistih, ki nakupujejo v fizičnih trgovinah?
Ne vem, če sem dovolj kompetenten za odgovor na tole vprašanje. Nimam “offline” izkušenj. Ampak nekako zdravorazumsko razmišljanje mi pravi, da verjetno se. In to precej. Predvsem v tem, da so internetni kupci verjetno v povprečju neverjetno bolj izobraženi in podučeni o produktih, ki jih kupujejo. Tako o ceni, kakovosti, zadovoljstvu drugih kupcev itd. Nakupovanje v fizičnih trgovinah se mi zdi precej manj transparentno kot online nakupovanje. Par klikov stran so npr. najcenejše cene na Ceneje.si ali pa resnična mnenja na forumih.
5.      Kako deluje vaša skrb za stranke, na kakšen način skrbite za vaše kupce? Kako poskrbite, da se vračajo k vam?

Imamo dobesedno fanatično podporo. Včasih moram naše punce malce opomniti, da ne prodajamo zdravil – ampak ličila. :) Vsaki majhni “muhi” in vsaki stranki takoj ugodimo, če se le da in je v naši moči. Z ogromno strankami smo praktično že pravi prijatelji in ko ni njihovih ponovnih naročil pravi čas, se že sprašujemo, kaj se dogaja. :) Predvsem smo vedno super prijazni, vse napake in krivde prevzamemo vedno nase – tudi če v resnici to niso. Skratka, trudimo se maksimalno, na vsak način. Za vračila poskrbimo s posebnimi akcijami in ponudbami za obstoječe stranke, začenši s tem, da vsakemu paketu priložimo “retention kuponček” s posebno, časovno omejeno ponudbo ob ponovnem nakupu.

6.      Kako je potekal vaš razvoj, katere so bile vaše najpomembnejše faze razvoja?
Morda bi lahko v grobem razdelil vse skupaj na 3 glavne faze. Prva faza je bila, ko sva bila z Majo še čisto sama. Vsak paket sva sama prodala, sama zapakirala, sama odpremila. Garažna faza. Druga faza je bila, ko sva se preselila v prve pisarnice/skladiščne prostore in postopoma našla čudovite sodelavce. Najprej v skladišču, potem tudi v razvoju. Zdaj pa smo ravno vstopili v tretjo fazo, kjer skušamo prodreti na tuje trge. V prvih 6 aktivnih dneh na Hrvaškem trgu nam je uspelo osrečiti že preko 200 južnih sosed, na FB pa se “Sviđamo” že več kot 17.000 dekletom. Tik pred vrati je tudi vstop na madžarski trg. Želim si, da v začetku leta 2014 sledi četrta faza: boljša sistematizacija delovanja podjetja in na krilih teh rezultatov še ekspanzija na dodatne nove trge vzhodne Evrope.

7.      Ste kdaj naleteli na kakšne ovire pri postavitvi in delovanju spletne trgovine (tehnične, organizacijske)?
Seveda, ves čas, vsak dan znova. Posel ni sankanje, kjer bi se spustil po hribu in užival v vožnji. Posel je bolj tek na dolge proge z gostimi ovirami, kjer lahko za vsak krog pogledaš nazaj in si ponosen, koliko ovir si že preskočil. A te hkrati žene, da greš še en krog. Pa še enega. Pa če sem že tu in ogret … zakaj ne še enega? :)

licila-intervju
8.      Kakšna prihodnost čaka vašo spletno trgovino, kaj načrtujete?
Kot sem že omenil, zdaj prehajamo na ekspanzijo na tuje trge. V prvem delu na hrvaški in madžarski trg, kasneje pa – v kolikor bomo uspešni v tem prvem delu in se bomo znali dobro re-organizirati – so na vrsti še Češka, Slovaška, Poljska, Romunija …

9.      Kako ravno vaša spletna trgovina izstopa pred konkurenco?
Dobro vprašanje. Mislim, da je v modernem poslovnem svetu tako, da ni več velikih razlik. Ob toliko orodjih in toliko znanja, je bolj vprašanje v detajlih. In ko delaš mnogo detajlov za kanček boljše od konkurence, na koncu izgleda, kot da precej izstopaš. Definitivno pa lahko rečem, da imamo verjetno najbolj fanatično podporo strankam v Sloveniji. Kot sem že rekel: naše punce moram občasno opominjati, da ne prodajamo nujnih zdravil, ampak ličila – tako zelo resno in strastno jemljejo delo s strankami.

10.  Kaj menite, da je specifika slovenskega e-commerce trga?
Neverjetna majhnost. E-commerce je tricky zadeva. V naši industriji se npr. v večini CEE trgov online proda mogoče 2-10 %, vse ostalo preko drugih kanalov. V Sloveniji je to nominalno blazno malo. Zato je kar izziv, da z e-commercom (ki ga v precej primerov poganjajo nizke in nižje cene) bottom-line ustvariš nekaj “resnega” v smislu poslovnih rezultatov. Zato priporočilo vsem, da čim prej izbrišejo predvsem meje v svojih glavah. Tiste prave meje nam je, hvala bogu vsaj to, več ali manj izbrisala politika skozi EU zakonodajo.

11.  Katere so tiste stvari, na katere bi slovenski potrošniki morali biti pozorni pri spletnih nakupih?
Odlično vprašanje! Pri potrošnikih je običajno glavni in največji problem nakupovanja preko spleta nezaupanje. Zato je verjetno primerno priporočilo, da so pozorni na znake, ki vlivajo zaupanje: koliko zadovoljnih strank ima trgovec, kakšna so njihova mnenja, ali je trgovec aktiven in trasparenten na Facebooku. Več kot dober znak pa je tudi značka “Zanesljiv trgovec”, ki jih podeljuje Spletni trgovec leta. Končno smo po dolgem času tudi v Sloveniji znali organizirati nekaj takšnega, kar v tujini poznajo že dolgo. Ta značka nekako garantira, da spletna trgovina deluje dobro in je zaupanja vredna.

12.  Kako mislite, da bo laskavi naziv vplival na vaše poslovanje?
Kot sem že omenil – zaupanje je ključnega pomena. Nedvomno bo ta laskavi naziv samo še povečal zaupanje, ki ga stranke in obiskovalke že zdaj imajo. Posledično pa se bo s povečanim zaupanjem izboljšalo tudi poslovanje.

13.  Kakšen menite, da bo učinek Spletnega trgovca leta za slovenski trg?
Učinek je lahko zelo dober. Končno se tudi v Sloveniji začenjamo povezovati in pogovarjati med sabo na nekem organiziranem nivoju. To bo prineslo boljši dostop znanja in hitrejše širjenje le-tega. In to praktičnega znanja! Teoretičnega znanja o e-commercu je že preveč in človeka hitro zasiči. Problem je dostop do praktičnega znanja. Nekaj, kar je “trendy” in deluje v ZDA, je lahko v Sloveniji brez učinka.