Intervju: Tamara Momčilović

Tamara Momčilović je direktorica slovenske podružnice hrvaškega IT podjetja Infinum s sedežem v Zagrebu. Ukvarja se z vodenjem podjetja ter razvoja programske opreme. S svojimi izkušnjami in izmenjavo znanja ter novih tehnologij na področju razvoja in digitalnega marketinga znotraj skupine pomaga razvijati poslovanje v regiji. Njen glavni fokus je vzpostavitev naprednih digitalnih rešitev skozi različne komunikacijske kanale za podjetja, ki želijo biti korak naprej. Aktivno sodeluje pri kreiranju ekosistema, in sicer kot predavateljica, mentorica in svetovalka. Že več kot 3 leta je tudi organizatorka dogodkov Mobile Monday Slovenija.

tamara-momcilovic

Vprašanja:

1. V vaši karierni poti glavno vlogo igra povezava z oblikovanjem, dizajnom vezanim na digitalno. Kaj je bil razlog, da ste študij grafične umetnosti in dizajna v Zagrebu navezali na področje razvoja in digitalnega marketinga?
Že v času študija sem veliko delala na digitalnem področju, sem pa imela tudi veliko ljubezen do offline sveta, saj je super občutek natisniti nekaj, kar ste oblikovali. Verjetno ta vonj po barvi deluje bolj resnično v odnosu z online svetom. Razlog pa je bil preprost, online svet je bil izziv, ki ga takrat nikakor nisem želela zamuditi. Digitalnih projektov je bilo vse več in več, teh, ki dišijo po barvi, pa vse manj.

2. V podjetju Infinum ste sprva delovali na področju prodaje in marketinga v Zagrebu, v začetku leta 2013 pa ste svoje delo preselili v prestolnico Slovenije. Glede na to, da ste že prej imeli nekaj slovenskih naročnikov, je bilo odprtje poslovalnice le vprašanje časa?
V bistvu sem v Infinumu začela kot oblikovalka, pripravljala sem UI in UX za vse naše projekte. Ker nas je bilo takrat v podjetju le nekaj in smo ga šele gradili, se je moje delo s časom širilo na vodenje projektov, prodajo ter tudi na marketing. Nadaljevalo se je tako, da danes sama ne oblikujem skorajda nič, se pa še vedno rada pridružim brainstormingu našega design tima v podjetju. Kreativa v meni še živi, rada rečem, le da kreativnost sedaj uporabljam bolj na široko.
Število naročnikov iz Slovenije je s časom raslo, tako da smo bili pogosto na relaciji Zg-Lj. V pogovoru z naročniki smo tudi ugotovili, da bi jim bilo super, če bi imeli podjetje tudi tukaj. Smo pa, seveda, tudi v trgu videli potencial, tako da je bila odprtje podjetja Infinum SI logična poteza. Če gledam današnjo situacijo, bi vsekakor rekla, da je bilo le vprašanje časa, kdaj se bo to zgodilo.

3. Kakšni so rezultati po dobrem letu in pol poslovanja v Sloveniji? Ste zadovoljni?
Rezultati so presenetljivo dobri, v prejšnjem letu smo poleg obstoječih prišli do kar nekaj novih naročnikov. Nekaj od teh je precej velikih, s katerimi smo šele na začetku, upamo pa na dolgoročno sodelovanje. Kljub temu, da imamo celoten razvoj lociran v Zagrebu, kjer je že 59 ljudi, se tudi v Ljubljani naša ekipa povečuje, trenutno smo trije, do konca leta pa nas bo verjetno še več.

4. Kakšen se vam zdi slovenski trg podjetij v primerjavi s hrvaškim na področju digitalnega razvoja?
Če se ozrem na trg kot podjetje, je zelo podobno na obeh koncih. Veliko podjetji, malo manj tistih kvalitetnih, veliko projektov, ampak premalo denarja. Potem se ta pogača nekako drobi na kose in koščke. Zmaga pa inovativnost in spet tisto, kar ljudje resnično potrebujemo, kar dokazujejo podatki, da lahko danes človek veliko stvari uredi skozi e-storitve, tukaj so tudi e-uprava, e-izobraževanje in še veliko drugih. Predvsem je država ta, ki kreira informacijsko družbo, ocenila bi, da je v Sloveniji zaenkrat malo boljše, dela imamo še precej. Še posebej, ker nove generacije, ki sedaj sedijo v šolskih klopeh, bolje digitalno komunicirajo od svojih učiteljev in večine preostale populacije.

5. Vaši plani razvoja slovenske podružnice v bližnji prihodnosti …
Naši naročniki so iz različnih branž kot so; finance, farmacija, tobačna, turistična, medijska branža in druge. Poudarila bi banke in zavarovalnice, v katere implementiramo svoje produkte. To so kompleksni projekti, ki trajajo minimalno 6 mesecev in zahtevajo veliko dela in komunikacije, zato bomo v Sloveniji širili ekipo project managerjev in prodaje, ker je ta kader tukaj za nas najbolj pomemben. Cilje imamo, gledamo pa široko, tako da se pustimo presenetiti.

6. Smemo vprašati, kaj boste na letošnjem dogodku Spletni trgovec leta delili z digitalnimi navdušenci?
Prihodnost je v mobilnem nakupovanju. Amazon, eBay in Wal-Mart več kot polovico prodaje beležijo preko mobilnih naprav ali pa v kombinaciji mobilnih naprav in računalnika (Business Insider 2014).
Danes ustvarjamo aplikacije za mobilne naprave, očala, ročne ure, avte, že jutri pa za nove nosljive naprave, ki šele pridejo. Danes je spletna stran osnova, “responsive” spletna stran je zelo dobrodošla obnova, mobilna aplikacija pa dober engagement uporabnikov. Za vsakega našega naročnika skušamo razumeti, kaj si želijo njegovi uporabniki, na strani uporabnika zelo pogosto najdemo pomanjkljivosti, ki jih potem razvijemo in ponudimo. Ni za vse naročnike potrebno, da imajo vse. Napačna uporaba digitalnih kanalov utegne biti slabša kot nikakršna. Pomembno je, da svojo trženjsko strategijo prilagodimo uporabnikom oz. njihovim potezam. Kaj potem, ko se podjetje odloči za mobilno aplikacijo? Kaj vse mora vedeti, pripraviti in pričakovati od podjetja, ki jo zanj razvija?

7. Kakšen menite, da bo učinek Spletnega trgovca leta za slovenski trg?
Že to, da ga imamo, je zelo pozitivno. Upam, da bo tistim, ki to najbolj potrebujejo, odgovoril na veliko vprašanj, predvsem pa dal motivacijo za naprej. Kdor posluša, veliko izve.